حضور ۱۶ هزار زنجانی در جشنواره کتابخوانی رضوی 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۱۶ هزار نفر در استان زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

صادقی عصر دیروز دوشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی بابیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به خوبی در برگزاری این جشنواره ورود کرده است، گفت: برای این امر اهداف متعدد و قابل توجهی تعریف شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تمسک به ائمه اطهار (عج) در گام اول آشنایی با سیره، افکار و کردار این بزرگان است، گفت: اگر در عرصه فرهنگی خواهان جامعه‌ای توسعه یافته و در امور اجتماعی جامعه‌ای آگاه خواستاریم، نیاز به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین افراد جامعه است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نخستین کارکرد جشنواره کتابخوانی رضوی آشنایی مردم با سیره و سلوک ائمه اطهار (ع) به طور کلی و سیره و سلوک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به طور خاص است.

او می گوید: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با معرفی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» با موضوع معرفی سبک و سیره زندگی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و نیز در بخش ویژه آن با موضوع ترویج فرهنگ مهدویت و زندگی حضرت، ولی عصر (عج) برگزار شد.

صادقی با اشاره به اینکه از استان زنجان ۱۶ هزار نفر در جشنواره رضوی شرکت کردند، گفت: در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۲ نفر از استان زنجان به عنوان برگزیده ملی در بخش شعرسرایی جوان و بزرگسال و چهار گزینه‌ای جوان و بزرگسال انتخاب و ۴۰۳ نفر از شرکت‌کنندگان نیز به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.